4Teen-Writing-Acting and Playing

4Teen-Writing-Acting and Playing

Adem Tolunay Anadolu Lisesi, 26.07.2021 tarihinde Romanya'yı ziyaretiyle projeye ilk kez fiilen katılım gösterdi. 

 

28.01.2022 289

Türkiye, İtalya, Hırvatistan, Polonya, Portekiz, Makedonya' nın ortaklığı ve Romanya' nın koordinatörlüğündeki proje, Avrupa Birliği tarafından destekleniyor. Türkiye'den Antalya ve Trabzon olmak üzere iki okul , toplamda ise yedi ülkeden sekiz okul proje dahilinde bulunuyor. Projenin öncelikli amacı, katılımcı okullardaki bazı öğrenci ve öğretmenlerin eğitimini sağlamak. Diğer amaçları ise; 

 

1. Yaklaşık 200 öğrencinin spor, okuma ve dramayı kendi ülkelerinin sosyal, kültürel ve tarihi bilgilerinin bir aracı olarak kullanmasını sağlamak ve kendilerini değerli hissettikleri alanları genişletmek.

 

2. Okul başarısını arttırmak için eğitimsel, yaratıcı ve bütünleştirici etkinlikler yoluyla 200 öğrencinin dilsel, dijital ve ekip çalışması gibi temel yeterliliklerini geliştirmek. 

 

3. 140 katılımcı öğretmenin, öğretme yöntemlerini ve bilişim araçlarını kullanımını çeşitlendirmek.

 

Bugüne kadar öğrenci ve öğretmenlerimiz Romanya, Polonya, Trabzon, Makedonya ve Portekiz' de bulundular. Planlarımıza göre önümüzdeki aylarda Romanya, Hırvatistan ve İtalya ziyaret edilecek. Son olarak ise katılımcı öğretmenleri Akdeniz'in incisi güzel Antalyamızda ağırlayacak ve final raporunu hazırlayacağız.

 

Erasmus+ Projemiz öğrencilerimiz için Trabzon'da başladı.1 haftalık programda Avrupa'nın dört bir tarafından gelen öğrencilerle birlikte tenis, rafting gibi spor aktiviteleri yapıldı. Aynı zamanda ülkenin ve şehrin doğal güzelliklerinden Çal Mağarası, Limni Gölü ve tarihi mekanlardan ise Sümela Manastırı, Zil Kalesi, Kız Manastırı tanıtıldı ve gezildi. Özellikle öğlen ve akşam yemeklerinde kültürümüzün önemli bir parçası olan yemekler tadıldı.

Makedonya'da öğrenci ve öğretmenlerimiz, çeşitli spor aktiviteleri, kültürel etkinliklere katıldılar.Yapılan etkinlikler öğrencilerin özgüven kazanması, farklı kültürler tanıması, yabancı dillerini geliştirmeleri açısından önemli bir motivasyon kaynağı oldu.28-01-202228-01-202228-01-202228-01-202228-01-2022